|
|
|
|
|
|
|
|
Mateřská škola: Elišky Krásnohorské 2428 Dvůr Králové nad Labem 544 01
|
|
|
|
|
|
|
Dáváme všem dětem vzdělávací šanci |
|
Rada města Dvůr Králové nad Labem rozhodla o zřízení příspěvkové organizace města s názvem Mateřská škola , Dvůr Králové nad Labem, Elišky Krásnohorské 2428. K 1. 1. 2003 došlo ke sloučení 4 mateřských škol. Tři mateřské školy přímo ve městě, jedna mateřská škola na jeho okraji. V čele organizace až do 13. 7. 2008 stála paní ředitelka Ivana Větrníková, po jejím náhlém úmrtí byla do funkce jmenována paní Bc. Jaroslava Dlabolová, která je ve funkci dosud. |
|
Pracoviště E. Krásnohorské, Slunečná 1. a 2. jsou městské školy pavilonového typu. Jednotlivé pavilony jsou propojeny chodbami. Jsou v nich umístěny jak třídy, tak veškeré provozní zázemí / školní jídelny, kotelny, kanceláře, sklady, archiv, byt apod. /. Mateřská škola Verdek je škola umístěná na samém okraji města ve vzdálenosti do 10 kilometrů. Původní budova základní školy je nyní plně k dispozici všem dětem. Stejně tak i přilehlé zahrady každého pracoviště. |
|
|
Na všech čtyřech pracovištích je poskytováno předškolní vzdělávání a další školské služby. Celková kapacita zařízení je 244 dětí.Organizace disponuje 12 třídami. Na odloučeném pracovišti Slunečná 2. je poskytováno ve dvou třídách předškolní vzdělávání dětem se speciálními vzdělávacími potřebami. Ostatní třídy jsou všeobecné, s převážně věkově smíšenými skupinami dětí, kde jsou integrovány i děti z jiných etnik. Provoz ve třídách je celodenní. Režim dne dětí je stanoven tak, aby se dal pružně měnit dle potřeb dětí a momentálních organizačních situací. Pevně je stanovena doba stravování, aby byl zachován přirozený biorytmus dítěte. |
|
|
Filozofií školy je nabídnout dítěti podnětné a zajímavé prostředí, kde se může projevovat, bavit se a zaměstnávat přirozeně dětským způsobem. Aktivity jsou spontánní nebo řízené pedagogem. Formy a metody práce jsou zvoleny tak, aby byly přiměřené věku dítěte. Postupuje se od jednoduššího ke složitějšímu, uplatňují se metody prožitkového a kooperativního učení hrou a činnostmi, které jsou založené na zážitcích dětí. Je využívána dětská spontaneita, zvídavost, potřeba a chuť poznávat a objevovat. |
|
|
Předškolní vzdělávání v mateřské škole je záměrné, přizpůsobené individuálním možnostem dětí. Jsou nastolena jasná pravidla chování, je předcházeno agresivním projevům, zajištěna bezpečnost při všech aktivitách. Mateřská škola doplňuje rodinou výchovu a v úzké vazbě na ni směřuje své působení k fyzicky a psychicky samostatně vybavenému jedinci, který má zdravé sebevědomí, nebojí se vyjádřit svůj názor, je schopen respektovat druhého, zapojit se do systému dalšího vzdělávání a žít v kolektivu. |
|
|
|
|
|
|
|
|